Curiozități interesante despre anvelope (Partea II-a)

Curiozități interesante despre anvelope (Partea II-a)

6. Mai mult decât inspirație

La fel cum tancurile moderne au fost create după modelul primului tanc francez «Renault FT» (primul tanc din lume care avea turelă ce se rotea la 360°), la fel și anvelopele din epoca noastră au fost dezvoltate după modelul francez «Michelin X» (1949) al renumitului producător de cauciucuri. Dacă aruncăm o privire asupra sa, ne pare realitatea evidentă însă în acele vremuri toate anvelopele se produceau în mod diferit. «Michelin X» a devenit un standard în industrie pentru multe generații.

7. Vulcanizarea

Vulcanizare – procesul de prelucrare cu sulf și la temperaturi înalte a cauciucului, în urma căruia acesta obține elasticitate la temperaturi joase, a fost inventat de Charles Goodyear. Acesta a obținut patentul la data de 15 iunie 1844. În cinstea inventatorului a fost denumită o companie producătoare de anvelope «Goodyear Tire & Rubber Company» — unul dintre cele mai cunoscute branduri din industrie.

8. O legendă despre apariția anvelopelor

O legendă interesantă spune că primele anvelope au fost inventate de John Dunlop. Primele anvelope ale secolului al 19 erau încă din fier. Se consideră că John Dunlop ar fi avut mari dureri de cap atunci când mergea cu bicicleta sa (care, în mod evident nu avea amortizare), din acest motiv acesta începe să experimenteze cu cauciucul pentru a-și «ușura suferința».

9. Gradul de poluare a anvelopelor

Este o temă destul de controversată. Este adevărat că milioane de anvelope se află în acele gunoiști gigante însă se consideră că efectul lor este inofensiv pentru natură. Situația se schimbă doar dacă sunt arse. Totuși, anvelopele sunt produse unice care pot fi reciclate de vreo câteva ori.

10. Anvelopele și consumul de combustibil

Cea mai mare forță care trebuie combătută de anvelope este «rezistența la rulare». Astfel, studiile au demonstrat că circa 22% din combustibil este dedicat anvelopelor. Prin alte cuvinte, asta înseamnă că fiecare al cincilea rezervor plin de motorină va fi destinat, nu mișcării directe a vehiculului, dar ca «ajutor» al anvelopelor pentru a «mișca din loc» vehiculul.