Ce sunt anvelopele «Run-Flat»? Avantaje și dezavantaje?

Ce sunt anvelopele «Run-Flat»? Avantaje și dezavantaje?

Un tânăr inventator anonim într-o zi s-a gândit: «Hmm, ce-ar fi dacă ar exista o anvelopă care poate fi folosită chiar și atunci după ce se sparge… Măcar ceva timp?» Și începând cu această idee, au luat naștere anvelopele «Run Flat» — un model unic de pneu care permite șoferilor să se deplaseze până la 350 km, în siguranță cu o roată… spartă.

O mică istorie

Ideea de a crea o asemenea anvelopă își are originea încă din 1892 – anul în care este înregistrată prima patentă oficială pentru un asemenea model. Vom trece în revistă câteva momente importante în evoluția acestei tehnologii unice.

  • Tehnologia «primitivă» Run-Flat

La prima etapă, în 1935 ies pe piață primele anvelope de acest model. De ce o numim tehnologie «primitivă»? Fiindcă era creată simplu. Anvelopa pur și simplu avea altă anvelopă mai mică în interior. Desigur, se putea merge, însă nu pentru mult timp.

  • O inspirație

În 1934 celebrul «Michelin» se inspiră din tehnologia dezvoltată în tramvaie și unele cărucioare. Acestea aveau în interior o anvelopă creată dintr-un material sintetic, foarte rigid. Noul produs sa bucurat de succes, fiind comercializat pe bandă rulantă pentru tehnica militară și vehiculele bancare blindate. Cum n-ar fi, bucuria n-a durat. Cauciucurile nu erau accesibile pentru toți, fiind extrem de scumpe.

  • Prima anvelopă modernă «Run-Flat»

Primul cauciuc modern «Run-Flat» apare în 1994 și servea ca complectație adițională pentru noul «Chevrolette Corvette» din același an. Totuși, nici aici succesul nu a fost «fenomenal». Anvelopele nu s-au bucurat de atenția necesară la acel moment.

Limite

E într-adevăr plăcut să știi că ești asigurat în cazul în care se sparge roata. Totuși, astfel de anvelope – nu sunt ieftine. De asemenea, nu sunt «privite cu ochi» buni de unii producători auto, deci, nu se pot instala pe toate vehiculele. Unul dintre cei mai mari susținători ai acestor pneuri este concernul «BMW». De altfel, pneurile cu tehnologia «Run Flat» sunt produse, în mare parte, doar de liderii din industrie.

*Util! Iată cum marchează diverși producători, anvelopele «Run-Flat»

  • «Michelin» — ZP (Zero Pressure);

  • «Continental» — SSR (Self Supporting Runflat);

  • «Pirelli» — R/F (Run/Flat);

  • «Goodyear» — EMT (Extended Technology Mobility);

  • utilizat doar de «Mercedes» — EXT (Extended Terme).