Anvelope fără aer — «Tweel» o mică revoluție în industria de pneuri

Anvelope fără aer - «Tweel» o mică revoluție în industria de pneuri

Ce-ar fi dacă ne trezim într-o zi în care nu trebuie să mai controlăm regulat presiunea în anvelope Să ne imaginăm pe moment că nici nu trebuie să mai apelăm la servicii de vulcanizare pentru schimbarea sau deteriorarea anvelopelor? Chiar dacă pare un vis, o asemenea realitate încearcă să construiască celebrul producător francez de pneuri: compania «Michelin».

De la concept la realitate

Gigantul francez care deține peste 30% din industria mondială de pneuri a găsit un concept interesant pentru a aplica acest «vis». Evident, resurse pentru cercetare, companiei îi ajunge din plin. «Michelin» a creat o anvelopă care se instalează pe jantă (ca și una simplă pneumatică). Până aici… nimic nou. Totuși este aplicată o nouă abordare. Anvelopa susține greutatea prin intermediul unor spițe tari și flexibile din cauciuc care sunt amplasate chiar în interiorul anvelopei și se unesc în centru. Această tehnologie nu doar ne scapă de «problema cu presiunea». «Tweel», datorită structurii sale unice, are o proprietate excepțională de amortizare. Un asemenea confort, la moment, nu-l poate oferi nici o anvelopă pneumatică din lume.

Condiții de exploatare

De la prima sa prezentare la «Auto Show Paris», Michelin a avut nevoie de peste 10 ani pentru a desăvârși acest model și a-l prezenta pieței largi. Totuși, există anumite limite. La ora actuală «Tweel» se vinde doar pentru vehiculele specializate de construcție și alte mașini utilitare. Numeroase teste au demonstrat că în această ramură «Tweel» oferă avantaje numeroase datorită amortizării, devreme ce aceste vehicule nu funcționează «pe drumuri asfaltate». Pe piața largă pentru autoturisme obișnuite, Michelin încă nu le comercializează chiar dacă a făcut câteva încercări de marketing în acest sens.

Previziuni

«Tweel» este a doua mare revoluție tehnologică după «Michelin X» pe care producătorul francez o oferă cu mândrie pieței. Totuși, se vor bucura oare aceste anvelope de o utilizare mai largă, în afara șantierelor de construcție? Este dificil de spus. Desigur șoferii au numai de câștigat dar sunt și unele lucruri pe care le au de pierdut. În primul rând – aspectul. «Tweel» nu demonstrează acel design pe care și l-ar dori orice șofer pentru mașina sa. Am putea spune lejer că e un pic caraghios, or complet neobișnuit. Acest aspect «Old-School» probabil nu va fi primit bine de consumatori, în ciuda avantajelor și a reputației impecabile a producătorului.

Totuși, să nu uităm că orice inovație tehnologică revoluționară este privită cu scepticism la etapa inițială, ca mai apoi să devină o normalitate evidentă a unei epoci. Dacă «Michelin» va desăvârși în continuare acest concept, «Tweel» chiar are potențialul să devină un asemenea caz unic.